Pomiń nawigację™
Logo Jedi Order - małe
Home - ikonka HOME O NAS REKRUTACJA FORUM

Myśliwiec typu Vulture

Autor: Werewolf

Dane techniczne

Producent: Haor Chall Enginnering, Baktoid Armor Workshop
Klasa: myśliwiec
Wymiary (dł./szer./wys.): 3.5m/b.d./3.5m
Silniki: b.d.
Klasa hipernapędu: brak hipernapędu
Maks. prędkość atmosferyczna: 1200km/h
Maks. przyspieszenie: 3900G
System nawigacji: b.d.
Uzbrojenie (wersja Federacji Handlowej):
- 6x działa blasterowe
- 2x wyrzutnie torped energetycznych
- wersja Konfederacji Niezależnych Systemów:
- 6x działa blasterowe
- 4x pocisk zawierający 4 roboty sabotażowe Pistoeka
Załoga: zintegrowany mózg robota
Pasażerowie: -
Udźwig ładowni: -
Zapasy: paliwo na 35 minut
Dodatki: -

Samobieżny robot bojowy o zmiennej geometrii typu I, znany też jako myśliwiec typu Vulture lub droid-sęp, był wykorzystywany przez Federację Handlową, a potem przez Konfederację Niezależnych Systemów. Były intensywnie wykorzystywane w czasie Wojen Klonów, uczestnicząc m. in. w bitwach o Kamino i Coruscant.
Jak większość sił militarnych Federacji, jednostki te używały zintegrowanego mózgu robota połączonego z centralnym komputerem, który najczęściej znajdował się na pokładzie okrętu kontroli robotów klasy Lucrehulk. Każdy okręt bojowy Federacji przewoził 1500 takich myśliwców.



Charakterystyka

Oprócz walki w powietrzu i przestrzeni kosmicznej, jednostki te mogły przekształcić się w chodzące wsparcie naziemne, używane by wspomóc piechotę lub patrolować. W tej konfiguracji roboty potrafiły też uczepić się powierzchni w przestrzeni pozbawionej grawitacji, dzięki czemu mogły wystartować prosto z powierzchni kadłuba statku. Ponadto wyposażone były w tłumiki zapłonu, które dezaktywowane zmuszały droidy do przyjęcia konfiguracji chodzącej. Sępy zaprogramowane były do autodestrukcji, jeśli połączenie z komputerem kontrolującym zostałoby przerwane.
Jednostki te były zdolne do manewrów, które zabiłyby żywego pilota, ale brakowało im ich instynktu i umiejętności. Za to ich refleksowi trudno byłoby dorównać nawet najlepszym pilotom. Mimo tego, że reagowały bardzo szybko, miały problem z odpowiedzią na ogień przyjaznych jednostek wycelowany w nie same. W takiej sytuacji nie identyfikowały strzelającego jako wroga.
Polegały na nietypowym systemie paliwa, a mianowicie wykorzystywały kule skoncentrowanego paliwa stałego. Taki system dostarczał energii na 35 minut lotu. Federacja Handlowa zminimalizowała tę wadę wysyłając sępy do walki w odstępach czasu całymi rojami. Wtedy gdy jedna grupa walczyła, druga wracała po paliwo.
Myśliwce były zdolne do porozumiewania się ze sobą nawzajem poprzez wysokie dźwięki, podobne do tych, jakie wytwarzały jednostki R2. Prawdopodobnie potrafiły też komunikować się z innymi robotami bojowymi.
Poszczególne jednostki były identyfikowane specjalnym kodem, składającym się z człona „DFS-„ i kombinacji trzech liter lub liczb, np. „DFS-1VR”.
W standardowej konfiguracji lotu, działa droida były schowane w skrzydłach, które rozdzielały się na dwie części w czasie walki. W czasie chodu, roboty mogły używać tylko wyrzutni torped protonowych, gdyż skrzydła były wtedy używane jako nogi, a działa wycelowane w ziemię. Podczas Wojen Klonów, sępy były zmodyfikowane, by unieść pociski zawierające buzz droidy.
Wróć na górę